10 nov. 2015

Prajitura Amandina


  De cate ori merg la o cofetarie la noi in tara, comand prajitura mea preferata, Amandina. Am incercat de foarte multe ori sa o prepar in casa dar parca nici o data nu eram multumita de rezultat, pana acuma cand am combinat mai multe retete de amandina de la una am luat blatul de la alta crema, de la alta siropul si uite asa am preparat cea mai buna reteta de amandina, dupa gustul meu.
Reteta incepe cu siropul.
Ingrediente pentru sirop :
- 200 ml apa
- 100 gr zahar
- 1 plic de capucino
- o fiola de esenta rom

Prepararea  :
-  intr-o cratita se pune apa si zaharul sa fiarba pana se topeste zaharul apoi se adauga si praful de capucino si esenta de rom, mai lasam sa fiarba cateva clocote apoi se lasa la racit.


 Ingrediente pentru blat 24 -20 cm :
-  6 oua
-  200 gr zahar
-  200 gr faina
-  50 ml ulei
-  100 ml apa
- 50 gr cacao
- o lingurita praf de copt
-  un praf de sare

Prepararea blat :
- blatul se poate face si intr-o tava mare apoi se taie in jumatate, eu prefer doua tavi identice mai mici.
- galbenusele se mixeaza cu zaharul, uleiul, apa pana se topeste zaharul si compozitia se albeste apoi se amesteca usor cu faina amestecata cu cacao si praful de copt si albusele batute spuma cu praful de sare.
- compozitia se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul incins la 180 grade cam 30 - 50 minute sau pana trece testul scobitori.
- blatul se scoate din tava apoi se lasa la racit.


Ingrediente pentru crema :
-  300 gr unt
-  200 gr zahar pudra
-  50 gr cacao

Prepararea cremei  :
- este cea mai simpla crema din cate am facut vreodata.
-  intr-un bol se pun toate ingredientele adica untul la temperatura camerei, zaharul pudra si cacaoa apoi cu mixerul se mixeaza foate bine pana se topeste zaharul si se obtine o crema fina.



Ingrediente pentru glazura :
- 100 gr ciocolata
- 100 ml frisca lichida
- 20 gr unt

Prepararea glazurii :
- intr-un bol se pune la bai-mari ciocolata, frisca lichida si untul amestecand pana se topeste.
- cu aceasta crema calda se imbraca bucatile de prajitura.



Montarea si ornarea :
- eu am ales sa folosesc tavile in care am copt blaturile si pentru montarea prajituri.
- blatul se impunge cu o scobitore din loc in loc pentru ca blatul sa absoarba jumatate din sirop.
-  dupa ce blatul a fost insiropat se unge cu toata crema (eu am luat cam doua linguri din crema care am pus-o intr-o punga de ornat).
- peste crema se pune si celalalt blat care se impunge cu scobitoarea din loc in loc pentru a absorbi siropul ramas.
- prajitura se lasa la racit cateva ore sau de seara pana dimineata.




- dupa racire prajitura se taie cu un cutit ascutit si ud bucati patrate uniforme care se glazureaza fiecare in parte apoi la fiecare bucata se pune un mot din crema ramasa.




Pofta Buna si spor la treaba  ! ! !









Niciun comentariu: