15 mai 2015

Cozonac Floare cu Nutella sau nuca



M-au prins si pe mine pozele si filmuletele care circula zilele trecute pe facebook si iata ca am facut si eu cozonac floare, doar ca eu am facut doi, unul cu nutella si unul cu nuca. Doar acum am reusit sa il postez, nu prea am avut timp.

Ingrediente pentru doua flori :
- 600 - 700 gr faina
- 250 ml lapte
- 80 gr zahar
- 7 gr drojdie uscata
- coaja de la o  lamaie ramasa
- 100 gr unt
- 2 oua
- un praf de sare

Ingrediente pentru umplutura:
- nutella
- nuca macinata
- zahar
- un ou
- 50 ml lapte
- miere

Prepararea :
- eu am ales sa prepar aluatul in masina de facut paine dar se poate face si clasic adica framantat cu mana.
- laptele caldut se pune in cuva masini apoi drojdia, zaharul, ouale, coaja rasa, faina, sarea si untul topit apoi programam masina la functia de framantare.
- dupa framantare si dospire scoatem aluatul din masina de paine si impartim aluatul in 8 bucati egale apoi intindem cu sucitorul coca pe blatul de lucru cat mai subtire si cu o farfurie decupam discuri (deci vom obtine 8 discuri).
- se ia un disc se pune in tava si se intinde nutella intr-un strat subtire apoi se aseaza urmatorul disc deci vor fi 4 discuri.
-punem un paharel in mijlocul flori apoi cu un cutit ascutit se imparte in patru apoi fiecare se imparte in doua la final vom avea 16 bucati.
- prindem cate doua bucati pe care le sucim si apropiem capeti la final, vom avea 8 petale, apoi se unge cu oul batut.
- tava se pune in cuptorul incins la 180 grade pentru 30 - 40 minute, apoi se unge cu lapte caldut indulcit cu miere.

Ps : La fel se face si cel cu nuca.

Pofta buna !!!















Niciun comentariu: