20 mai 2014

Tort de ciocolata

Acest tort l-am pregatit deja de doua ori, mai precis pentru "babele mele" dupa cum i-mi place sa le alint eu pe soacra mea si pe mama mea, dar fiind tot pe graba nu am apucata sa scriu reteta. De data asta am reusit sa fotografiez si sectiunea de la tort.

Ingrediente pentru blat de 24 cm :
- 240 gr faina
- 70 gr cacao
- 200 gr zahar
- 1/2 lingura de bicarbonat de sodiu
- o lingura praf de copt
- un praf de sare
- 2 oua
- 125 gr unt topit
- 200 ml iaurt
- 200 ml cafea fierbinte
- vanilie

Prepararea blatului :
- intr-un bol se amesteca faina, cacaoa, zaharul,  bicarbonatul, praful de copt si sarea apoi se lasa deoparte.
- intr-un alt bol incapator batem usor ouale, untul topit, iaurtul si vanilia apoi se pune peste ingredientele uscate, dupa ce sau omogeniza bine se pune cafeaua fierbinte compozitia trebuie sa fie curgatoare.
- compozitia se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul incins la 180 grade cam 30 minute, sau pana trece testul scobitori.
- blatul dupa coacere se lasa la racit apoi se taie in doua bucati.




Ingrediente pentru crema :
- 350 gr ciocolata
- 50 gr unt
- 250 gr branza mascarpone
- 120 gr zahar praf
- vanilie
- un praf de sare
- 30 gr cacao
- 100 ml frisca lichida
- diverse bomboane optional

Prepararea cremei :
- ciocolata si untul se topeste la bai-mari apoi se lasa la racit dar sa fie inca lichida.
- intr-un bol incapator se mixeaza mascarponele cu zaharul pana devine spumoasa apoi turnam incet ciocolata, vanilia, sarea, cacaoa si frisca lichida.

Montarea si Ornarea :
- o parte din crema se pune intre blaturi apoi cu restul se orneaza tortul dupa preferinte.
- eu am ales sa il ornez si cu bomboane de ciocolata.

Sursa: http://enjoydessert.blogspot.ro

Pofta buna !!!
















Niciun comentariu: