17 iul. 2013

Savarina cu fructe



 O savarina putin altfel pentru ca eu nu ma dau in vant dupa savarina clasica (paine dulce insiropata) dar sotul meu  o consuma cu placere   dar am gasit acum multi ani o reteta care este si pe placul meu asadar  iata cum se face.

Ingrediente blat :
- 6 oua
- 6 linguri de zahar
- 7 linguri de pezmet
- esenta de vanilie
- 1 lingurita praf de copt

Prepararea :
- albusele se bat spuma cu zahar adaugat putin cate putin apoi se amesteca cu esenta, galbenusul si  pezmetul amestecat cu praful se copt.
- aceasta compozitie se pune in forme de briose (eu am forme de briose mari ) si se coace in cuptorul incalzit la 180 grade cam 30 minute sau pana trece testul scobitori apoi se lasa la racit.

Ingrediente sirop :
- 500 ml apa
- 200 gr zahar
- 1 lingurita de esenta de rom

Prepararea siropului :
-  apa si zaharul se fierb pana se face un sirop apoi se adaugam esenta .
- acest sirop se distribuie uniform peste briosele care nu se scot din forma pana nu au absorbit tot lichidul.

Ornarea:
- eu am optat pentru frisca batuta, gem de visine si fructe de physalis, caise sau se poate pune ce va place .


Pofta buna !!!