28 apr. 2013

Pogaci cu leurda

   Spre rusinea mea nu am mai gatit sau gustat leurda dar vazand ca toata lumea o pregateste si o lauda am decis sa cumpar si sa prepar si eu ceva cu ea dar nestiind ce gust are am cautat pe net sa vad cam cu ce se aseamana leurda cu gustul ei iute si am decis sa prepar niste pogaci. Au iesit foarte gustoase de aceea am decis sa va impartasesc si voua reteta.

Ingrediente pentru prepararea a 25-30 bucati depinde de marime:
- 550 gr faina
- 2+1 galbenusuri de oui
- 200 ml lapte caldut
- 25 gr drojdie proaspata
- 200 gr smantana
- 70 gr leurda
- 2 linguri sare
- 1 lingurita zahar

Prepararea:
- ca de obicei tot ce trebuie framantat eu prepar in masina de facut paine dar se poate face si clasic dar atunci ordinea este invers
- drojdia se desface in laptele caldut si cu zaharul apoi punem faina, 2 galbenusuri, smantana, sarea si leurda spalata si taiata grosier si selectam programul de framantare si dospire.
- dupa dospire punem aluatul pe blatul de lucru pudrat cu faina si intindem aluatul apoi scoatem cu forma niste pogaci care se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt cu distanta intre ele pentru ca vor creste apoi lasam pogacile la dospit in loc caldut si fara curent de aer.
- dupa dospire le ungem cu galbenusul si le coacem in cuptorul incins la 180 grade.

Servirea se poate face alaturi de o bere rece daca tot au venit caldurile sau dimineata la mic dejun in loc de chifle.

Pofta buna !!!
















Niciun comentariu: