27 apr. 2013

Cozonac 2 cu " detoate "

   O alta reteta de cozonac pufos ca doar vine pastele. Cozonacul se poate unple cu ce dorit si in ce forma vreti sal faceti. Reteta este pentru 2 cozonaci mari si pufosi.

Ingrediente:
- 900 gr faina
- 5+1 galbenusuri de ou
- 100 gr smantana
- 150 gr zahar
- 50 ml ulei
- 25 gr drojdie proaspata
- 300 ml lapte caldut
- 2 plicuri zahar vanilat
- coaja razalita de la o portocala
- un varf de cutit de sare
- esenta de rom

Umplutura:
cozonacul il puteti umple cu ce doriti eu am optat pentru:
- mac amestecat cu putin gem de caise
- rahat
- stafide si caise uscate pe care le-am pus in putin coniac.

Prepararea:
- eu ca de obicei am framantat in masina de facut paine dar se poate face si clasic.
- punem in cuva de la masina drojdia, laptele caldut, zaharul si zaharul vanilat apoi amestecam cu mana sa se dizolve drojdia apoi punem si restul de ingrediente adica galbenusul de ou, uleiul, coaja rasa de portocala, esenta de rom, faina si sarea apoi selectam masina la programul de framantare si dospire.
- dupa ce aluatul a dospit suficient (adica sa dublat) il punem pe blatul de lucru pe care am pus in prealabil putina faina (sa nu se lipeasca) il intindem aluatul cat mai pe lung.
- acum punem macul o dunga apoi rahatul pe care l-am taiat si pe urma stafidele si caisele care au stat in coniac si lasam capatul liber
- acuma cu grija sucim ca la rulada aluatul apoi il facem ca pe un melc si il punem in tava si se lasa iar la dospit.
- dupa ce a dospit se unge cu galbenusul apoi  punem tava in cuptotul incins la 160 grade pentru o ora si pe urma daca doriti se poate unge cu lapte putin indulcit pentu o coaja mai moale.

  Cozonacul a iesit delicios si pufos drept urmare nu a rezistat foarte mult, abia am apucat sa-i fac poze.

Pofta buna !!!
















Niciun comentariu: