21 apr. 2013

Budinca de gris

    Este o reteta demult uitata intr-un caiet de retete vechi dar acuma am reinventat-o si am refacut-o aducandu-mi aminte ca era prima reteta de desert pe care am facuto.
Probabil ca o stiti si voi dar iata cum o fac eu.

Ingrediente :
- 3 oua
- 4+2 linguri de zahar
- 100 gr gris
- 500 ml lapte
- coaja de lamaie
- o pastaie de vanilie
- gem optional

Prepararea :
- separam ouale, albusul se bate spuma cu 4 linguri de zahar apoi se adauga semintele de vanilie, galbenusurile si grisul
- amestecam cu grija de jos in sus si punem compozitia intr-o tava acoperita cu hartie ( eu am optat pentru o forma de silicon pe care am unso cu putin ulei) si o coacem in cuptorul incalzit la 180 grade cam 20-30 minute sau pana trece testul scobitori.
- laptele si pastaia de vanilie se incalzesc bine aproape de fierbere si se amesteca cu 2 linguri de zahar apoi se toarna peste budinca fierbinte si se lasa la racit de seara pana dimineata apoi se rastoarna pe un platou.

Ornarea si servirea:
- am servit acest desert cu gem de kiwi sau gem de zmeura cu frisca.

Pofta buna !!!












Niciun comentariu: