13 mar. 2013

Tort de gris cu lapte



    Grisul cu lapte este desertul copilariei, reteta este cunoscuta de toata lumea doar ca eu am mai adaugat cateva ingrediente si putina imaginatie. Sper sa va placa aceasta reteta foarte veche si simpla dar care poate fi readusa la viata si dusa la un alt nivel.

Ingrediente pentru blat de 35-45 cm:
- 70 gr faina
- 4 oua
- 60 gr zahar
- 100 ml ulei
- o lingurita praf de copt

Prepararea blatului:
- se separa ouale, albusul se bate cu zaharul apoi se adauga uleiul, galbenusele si faina amestecata cu praful de copt si un praf de sare si se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul incins la 180 grade 10 minute sau pana trece testul scobitori, apoi se lasa la racit.

Ingrediente pentru crema :
- 600 +200 ml lapte
- 100 gr gris
- 60 gr zahar
- 300 ml lapte condensat
- 25 gr gelatina
- o pastaie de vanilie sau esenta de vanilie
- gem la alegere  (eu am folosit gem de macese)

Prepararea"cremei"
- se pune la fiert 600 ml lapte apoi se adauga grisul, zaharul si vanilia apoi se lasa deoparte.
- gelatina se inmoaie in 100 ml apa apoi se amesteca cu 200 ml de lapte si laptele condensat ce au fost incalzite bine dar sa nu fiarba si se amesteca cu compozitia de mai sus pana devine omogena.

Asamblarea :
- din blatul rezultat se taie un cerc de 20 cm care se pune intr-o tava sau forma captusita cu folie de plastic apoi se unge cu 2-3 linguri de gem.
- restul de blat se unge cu gem apoi se ruleaza si se taie bucati cat de cat egale apoi se aseaza in tava si se adauga crema apoi se da la rece 4-5 ore, sau peste noapte.

Servirea si ornarea:
- eu am ornat tortul cu toping de capsuni, frisca si capsuni proaspete.


Pofta buna !!!




 









Niciun comentariu: